
Dé boekhouder voor managementvennootschappen? Hoezo?
Ondernemers die hun managementvennootschap opstarten, maar verdwalen in de administratieve rompslomp. Facturen die moeten worden gescand, manueel overgetypt en dan weer gekoppeld. BTW die op tijd binnen moest, terwijl de tools meer frustratie opleveren dan gemak. Wij wisten: dit kan anders.
Daarom hebben we die van de boekhouding opgericht. Om te bewijzen dat de service slimmer, efficiënter, eenvoudiger en goedkoper kan.
Focus geeft kwaliteit
Door niet te spreiden over verschillende bedrijfsstructuren, kunnen we onze dienstverlening tot in de puntjes optimaliseren. Of het nu gaat om een slimme app of persoonlijke begeleiding: we zorgen dat alles naadloos aansluit bij jouw behoeften.
We begrijpen jouw wereld
Managementvennootschappen werken anders. We weten wat er speelt, waar je kansen liggen en welke uitdagingen je tegenkomt. Deze diepe kennis maakt ons meer dan een boekhouder. We zorgen ervoor dat je het maximale uit jouw vennootschap kan halen.
Een managementvennootschap, helder uitgelegd
Een managementvennootschap is een vennootschap (wij kiezen voor een BV) die je opricht als jij je loon voortaan via je vennootschap wil laten uitbetalen. In plaats van jezelf als natuurlijk persoon te laten vergoeden, factureert jouw BV aan je werkgever of klant, en betaal je jezelf uit via je eigen bedrijf.
Waarom zou iemand dat doen?
Omdat het fiscaal vaak interessanter is en omdat je meer controle hebt over je inkomsten. Je kan zelf beslissen hoeveel loon je jezelf uitkeert, hoeveel je investeert, hoeveel je spaart, en hoe je je geld beheert. Een vennootschap kan helpen bij de opbouw van vermogen. Denk aan investeringen, fiscaal voordelig pensioensparen via een IPT (Individuele Pensioentoezegging) of investeren in vastgoed via je vennootschap. Dit kan efficiënter zijn dan als werknemer.
In gesprekken met oprichters van een managementvennootschap komt vrijwel altijd naar voren dat vrijheid in hoe ze hun vermogen kunnen besteden een minstens even belangrijke drijfveer is als eventuele fiscale voordelen.
👉 Benieuwd of een managementvennootschap voor jou de juiste keuze is? Download onze Excel-tool en bereken eenvoudig hoeveel je zou overhouden in een managementvennootschap op basis van je huidige brutoloon!
Een voorbeeld
Taylor werkt als Sales Manager bij Big Machine NV, ze twijfelt. Blijft ze in loondienst, of start ze haar managementvennootschap Eras BV op?
Taylor in loondienst
Taylor verdient bruto €5.500 per maand. Maar de totale kostprijs voor de werkgever om Taylor in dienst te nemen is €9.100 per maand of €110.000 per jaar. Dit bedrag omvat het brutoloon, maar ook de werkgeversbijdragen aan de sociale zekerheid (RSZ), kosten voor voordelen zoals een bedrijfswagen, en andere verplichte bijdragen zoals vakantiegeld en aanvullende voordelen. Netto krijgt Taylor €42.104 per jaar op haar rekening.
Eras BV met Taylor als bedrijfsleider
Totale kostprijs voor Big Machine blijft gelijk, alleen wordt het nu door Eras gefactureerd: 110.000 euro per jaar
Netto krijgt Taylor nu €51.022 per jaar, bestaand uit een netto maandelijks loon als bedrijfsleider van €2.174 (€26.088 per jaar) en netto inkomsten door het uitkeren van winsten van €24.953 na elk jaar.
Wat kan die van de boekhouding voor jou betekenen?
Die van de boekhouding bestaat uit erkende boekhouders met jarenlange ervaring in het opzetten en optimaliseren van managementvennootschappen. Wij zijn geen softwareplatform waar je alles zelf moet uitzoeken, maar een boekhoudkantoor dat je een complete dienst aanbiedt, ondersteund door technologie die écht werkt.
Om alles zo efficiënt mogelijk te maken, hebben we onze eigen app ontwikkeld. Maar we hebben verder gedacht dan alleen je boekhouding. Ook jouw betalingen én loonadministratie doe je bij die van de boekhouding zonder gedoe.
Wat ons uniek maakt? Onze technologie neemt het repetitieve werk uit handen, zodat wij tijd hebben om te focussen op wat echt belangrijk is: jij. En jouw vennootschap.
Benieuwd hoe we dat doen? Plan een babbelke met ons in, dan vertellen we je er graag alles over!

En euh, wat kost dat?
Bij die van de boekhouding betaal je €2.585 per jaar.
Daarvoor heb je:
✔ Een boekhouder die écht met je meedenkt
✔ Eigen boekhoudapp (met webaccess)
✔ Een rekening/betaalkaart
✔ Loonadministratie
✔ Bankintegratie (CODA)
✔ Sociaal secretariaat integratie
De oprichting van jouw BV is momenteel inbegrepen. Je betaalt enkel €1.200 voor onze notaris.
Wat is er niet inbegrepen? De provinciebelasting, vennootschapsbijdrage, publicatie jaarrekening en de aangifte van jouw personenbelasting.
Waarom zou je een gesprek inplannen?
Geen verkooppraatje, beloofd. We willen je oprecht helpen (want we geloven in karma) en kijken of een managementvennootschap iets voor jou is. We luisteren naar jouw situatie, denken met je mee en geven je duidelijk en eerlijk advies. Geen verplichtingen, gewoon een goed gesprek met die van de boekhouding om je verder te helpen.
Online via videocall
Duurt ongeveer 30 minuten
Ga je uiteindelijk met alle informatie naar een andere boekhouder? No hard feelings! 🫶
PS: Ben je niet zo’n babbelaar en wil je eigenlijk gewoon een mailtje sturen? Dat kan ook ;-) mail gerust naar hallo@dievandeboekhouding.be